Koç Fiat Kredi, Türkiye çapında 81 bayi aracılığıyla entegre finansal hizmetler sunmaktadır.

KOÇ FIAT KREDİ FİNANSMAN A.Ş.

Koç Fiat Kredi, Tofaş'ın temsil ettiği markalara Türkiye çapında 81 bayi aracılığıyla entegre finansal hizmetler sunmaktadır. 2016 yılı da Koç Fiat Kredi için rekor penetrasyonlara ulaştığı, Tofaş'ın satışlarındaki payını artırdığı, müşterilerinin ve bayilerinin ihtiyaçları doğrultusunda ilerlediği başarılı bir yıl olmuştur.

Koç Fiat Kredi Finansman A.Ş., 6 Mart 2000 tarihinde Koç ve Fiat Topluluklarının %50-%50 ortaklığıyla tüketici finansmanı hizmetleri sağlamak amacıyla, Türkiye'de Fiat Chrysler Automobiles lisansı altında Tofaş tarafından üretilen ve/veya Türkiye'ye ithal edilen tüm FCA Grubu araçlarının ve bu araçlarla ilgili her türlü mal ve hizmetlerin kredilendirilmesi amacıyla kurulmuştur.

Sırasıyla 2002 yılında Fiat Topluluğu, 2003 yılında da Koç Topluluğu hisselerini Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş.'ne devretmiştir. 8 Aralık 2011 tarihinde Tofaş tarafından 15 milyon TL tutarında sermaye artışı olmuş ve böylece Şirket'in ödenmiş sermaye tutarı 30 milyon TL'den 45 milyon TL'ye yükselmiştir.

Koç Fiat Kredi, müşteri odaklı yaklaşımı, hizmet kalitesi, esnekliği, yenilikçiliği, dinamik iş süreçleri ve verimli uygulamaları ile başta Fiat markası olmak üzere, Türkiye'de satışı yapılan Alfa Romeo, Jeep®, Ferrari, Maserati ve Iveco markalarının müşterilerinin araç alımlarını ve ikinci el araçları kredilendirmektedir. Kredi ürünlerini, hizmet verdiği markaların satış noktalarında müşterilerin kullanımına sunmakta, böylece tüketicilerin satın alma sürecini baştan sona bayide tamamlamalarına olanak veren finansal çözümler sağlamaktadır.

Koç Fiat Kredi'nin hedefi, iş süreçleri ve operasyonel verimlilik ile Tofaş'a hizmet sunmaktır. 2016 yılında da Koç Fiat Kredi, hizmet verdiği markaların satışları içindeki payını artırmış ve hizmet seviyesini iyileştirilmeye devam etmiştir. Operasyonel yenilikler ile müşterilerine hızlı ve tek noktadan kredi imkanı sunarak, Fiat grubu markalarının iç pazardaki satışlarını artırmak misyonunu sürdürmektedir.

Koç Fiat Kredi'nin 2015 yılında 186 bin seviyelerinde olan başvuru adedi 2016 yılında 196 bin adet olarak gerçekleşmiş, toplam 64.372 adet araç için 2.108,4 milyon TL tutarında kredi kullandırılmıştır. Diğer finansman şirketleri içindeki payı %9,6'ya yükselen Koç Fiat Kredi, Tofaş'ın perakende satışlarının %69,3'ünü, toplam satışlarının ise %48,5'ini kredilendirmiştir.

Müşteri deneyimi odaklı mobil uygulamalar

Hayata geçirilen mobil uygulama ve online başvuru projeleri, bayi ve müşteri deneyimini artırmak için odaklanılan uygulamalardır. Web tabanlı bir uygulama olan Online Başvuru ile Koç Fiat Kredi ve Marka web siteleri aracılığıyla müşterilere bulundukları yerden, hızlı kredi hizmeti sunulması hedeflenmektedir. Marka sitelerindeki araç modellerinin konfigürasyon web sayfalarından da uygulamaya erişim sağlanmıştır.

2016 yılında KFK, teknolojik alanlarda ve özellikle dijitalleşme yolunda proje ve çalışmalarını sürdürmüştür. Şirket'in Doküman Yönetimi Sistemi'nde yaptığı iyileştirmeler kapsamında, mevcut Mobil Bayi (Dijibayi) uygulamasına ekstra özellikler dahil edilmiş, standart belgelerin akışına kare kod uygulaması eklenmiş ve OCR teknolojisi entegrasyonu yapılmıştır.

Temmuz ayında düzenlenen En Başarılı Koçlular finalinde Tofaş'ı Dijitalleşme kategorisinde temsil eden projesi Dijibayi, IDC (International Data Corporation) tarafından düzenlenen FinTech konferansında "Dijital Kanallar" kategorisinde Akbank ve Garanti Bankası gibi finans teknolojilerinde lider iki büyük bankanın ardından üçüncülüğe layık görülmüştür.

Bayilerde kullanılan operasyonel işlemlerin yapıldığı sistemde kullanılan ekranların akıllı cihazlara uyumlu olarak tasarlanması, kredi başvurusunda kullanılan belgelerin fotoğraflarının çekilerek doğrudan yüklenmesi, dijibayi altyapı entegrasyonu ile mobil ortamda kredi evraklarını elektronik arşive gönderme seçeneğinin etkinleştirilmesi özelliklerinin birleştirilmesi sonucu mobil ortamda uçtan uça bir yapı oluşturulmuştur.

Şirket ayrıca temel iş altyapısında ve diğer kullanılmakta olan tamamlayıcı alt sistemlerinde sürekli yapılan geliştirmelere dayalı revizyonların mevcut sisteme entegrasyonu ve uygulamaların kullanım optimizasyonu yönünde çalışmalar yapmıştır.

Koç Fiat Kredi zengin kredi çeşitliliğiyle, sistem yatırımlarıyla, verdiği kaliteli ve hızlı hizmetiyle, bayileriyle kurduğu güçlü iş birliği ile gelecek yıllarda da bayilerinin, iş ortaklarının ve müşterilerinin bağlılık ve memnuniyetlerini yükselterek hizmet vermeyi hedeflemektedir. Müşteri odaklılığı ve profesyonel yaklaşımıyla, kaliteden ödün vermeksizin çok yönlü finansal hizmetler sunmaya devam edecektir. Şirket'in hedefi; marka bilinirliğini, pazar payını, müşteri ve bayi sadakatini artırarak araç finansmanı alanında lider oyunculardan biri olmaktır.

2016 yılı Koç Fiat Kredi için Tofaş'ın satışları içindeki payını rekor oranda artırdığı başarılı bir yıl olmuştur.

Özet Bilgiler  2016
Yaşayan Portföy (Milyon TL) 2.196,7
Yaşayan Kredi (adet) 122.517
Penetrasyon – Büyük Filo Harici Satışlar %69,3
Penetrasyon - Tofaş Satışlar 48,5%
Kredi Başvuru (adet) 196.210
Finansman Kredileri – Toplam (adet) 64.372
Finansman Kredileri - Tofaş (adet) 57.542
Finansman Kredileri - İkinci El, Iveco (adet) 6.830
Finansman Kredileri – Toplam (Milyon TL) 2.108,4
Vergi Öncesi Kâr (Milyon TL) 70,0

Şirket, kredi portföyünü ağırlıklı olarak kullandığı TL banka kredileri ve menkul kıymet ihraçlarıyla fonlamaktadır.

Şirket'in 01.12.2016 tarihinde gerçekleşen Olağanüstü Genel Kurul Toplantısı'nda 02.12.2016 tarihinde temettü ödemesi yapılmasına karar verilmiştir. Yapılan müzakereler sonucunda, şirketin Türk Ticaret Kanunu'na göre ayrılmış olağanüstü yedek akçelerinden her bir hisse başına net 0,89 TL olmak üzere 40.000.000 TL (kırk milyon Türk lirası)'nın 02.12.2016 tarihinde nakit temettü olarak ortaklara dağıtılmasına ve olağanüstü yedek akçelerden Türk Ticaret Kanunu'nun 519. maddesi uyarınca 4.000.000 TL'nin (dört milyon Türk lirası) de ikinci tertip yasal yedek akçeye ayrılmasına oy birliği ile karar verilmiştir. Temettü ödemeleri 02.12.2016 tarihinde gerçekleştirilmiştir.

2016 yılı kapanış Genel Kurul toplantısı 24.02.2017 tarihinde gerçekleşecek olup, Yönetim Kurulu'nun 2016 yılı kâr dağıtımı teklifi, kanuni yedek akçenin ayrılması sonucu kalan tutarın olağanüstü yedek akçe olarak ayrılması yönündedir. 2016 yılında temettü ödemesi etkisiyle öz kaynaklar 132,6 milyon TL olarak gerçekleşmiştir.

FER MAS OTO TİCARET A.Ş.

Fer Mas Oto Ticaret A.Ş. faaliyetlerine 2005 yılında, İstanbul'da bulunan showroom ve Genel Müdürlük binasında başlamıştır. Aynı dönemde Ferrari-Maserati servis noktasını da müşterilerinin hizmetine sunan Şirket, 2009 yılında faaliyete geçen yeni servis alanıyla satış sonrası hizmetlerini ve müşteri memnuniyetini daha ileri bir noktaya taşımıştır.

Fer Mas, hem Ferrari hem de Maserati markalarını Türkiye pazarında en doğru şekilde konumlandırmak amacıyla yoğun iletişim çalışmaları yürütmektedir. Yürütülen bu faaliyetlerle marka bilinirliği, marka bilinci ve marka görünürlüğü artırılmış ve lüks marka konumu güçlendirilmiştir.

Fer Mas, Ferrari'yi markanın felsefesini benimseyen tüketicilerin tercih ettiği bir tutku otomobili, Maserati'yi de sürüş keyfi sunan salon otomobili, bir prestij markası olarak konumlandırmaktadır.

Ferrari

1998'den Fer Mas'ın kuruluşuna kadar geçen sürede yıllık ortalama sekiz adet olan Ferrari satışları, 2005'ten bu yana artan bir trend izlemiştir. 2016 yılında Ferrari'nin üstü açık, süper spor modeli 488 Spider ile GTC4Lusso, Türkiye'de satışa sunulmuştur. Fer Mas'ın 2016 yılsonu Ferrari satışları ise 17 adet olmuştur.

Maserati

1998'den 2005'e kadar geçen sürede Maserati satışları yıllık ortalama beş adet olarak kaydedilmiştir. Kurulduğu 2005 yılında Maserati satış rakamını 10'a çıkaran Fer Mas, bu rakamı yıllar içerisinde istikrarlı şekilde artırmıştır. Maserati'nin yeni SUV modeli Levante'nin, Türkiye lansmanı 2016 yılında yapılmıştır. Levante, markanın lüks segmentteki ürün gamını tamamlayarak, SUV pazarındaki rekabete katılmasını sağlamıştır. 2014 yılında satışlarını %107,5 artırarak, ODD tarafından En Hızlı Büyüyen Otomobil markası seçilen Maserati'nin 2016 satışları ise 72 adet olarak gerçekleşmiştir.